Hej igen, Barcelona

Här kommer lite bilder på lägenheten bakom princessa 23, mitt i barca, mitt bland alla turister som köar in till picassomuséet och bland alla rånare. Men viktigast av allt - mitt i himlen! :) jag har tyvärr bara vågat ta med kameran till lägenhetsfönstret än så länge och har inga bra program att redigera eventuella skavanker på bilderna, så hoppas ni överlever ändå. Här är alltså lite bilder på hur vi bor, och sådär. vi har tyvrr bara ca 3 min varmvatten åt gången och måste stänga av och på gasen varje gång vi lagar mat eller vill ha varmvatten. Så ja, det har blivit lite kallduschar men än så länge är det lugnt. När det däremot börjar bli kallt och man inte lika gärna ställer sig naken i en patetisk iskall dusch, det ser jag alltså inte fram emot. Ikväll har vi hyrt några rediga karlar som ska lyfta ner dörrar och skit från taktereassen. Den ska fotas och dessutom kan den braka ihop om man har för mycket grejer där. Efter det ska vi ut och ta ett glas, och imorgon börjar första dagen i skolan!! Inte för att malla sig så sketamycket men på dagarna ligger vi på en strand som heter ocata som ligger 30 min utanför barcelona, utan säljare, utan rånare, utan människor. helt underbart och därifrån kommer också lite bilder (från min pocketkamera som tål vatten, tjohej!!)

Kommentarer

  1. Fin oordniong, tycker far :)
    Moppe på rummet?

    SvaraRadera
  2. åh!! bor du i barcelona?? varför visste jag inte det här? ojojoj, här händer det grejer. och gud dina bilder, finast. man blir glad av att kolla på dem

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen