Fredagkväll i ett numera höstlikt Barcelona











Igårkväll knäppte någon med fingrarna, och vips så blev det kallt. Höstkallt. Solen är fortfarande lika varm att vistas i men inte plågsam, men ljuset ä'r annorlunda och skuggorna är kalla. Tur för mig då som införskaffat mig en liten mocka-jacka :) Ikväll ska vi äta rökt lax med citron, färska sparris och allioli. Men just nu tar Lisa en powernap och väntar på att maten ska stå på bordet.. det har jag verkligen inget emot eftersom hon måste diska när jag ligger gott mätt, bekvämt bakåtlutad i soffan.




Efter denna middag är vi bjudna på den första hemmafesten här. En hejdå-fest för nån italiensk brud i Lisas klass... eller från Israel kanske. Det ska bli skoj! Jag var på en arbetsintervju igår tack vare Joakim, hos Adecco och kanske, KANSKE får jobb på Citibank. Vi får hålla tummarna helt enkelt. Om jag nu stannar vill jag ändå mysa till det i Sverige över julen tror jag.




Jag har inte tagit så mycket kort på senate men för ett par dagar sedan tog vi oss i kragen och färdades till Sagrada Familia. Helt enorm var hon, inte jättemärkvärdig men men..
Nu är det fest på gång!! Ciaoo....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen