Drama.

Senaste tiden har varit valdigt handelserik pa olika satt. Det som stor mig at att jag inte fatt jobb hittills. Men det finns sa manga snalla manniskor som vill hjalpa mig att hitta ett. Alla barer tycker jag ar asdalig som inte pratar spanska! Jag gillar inte dom for att de inte pratar engelska, sa. Daremot har jag borjat overvaga att kanske satsa pa citibanks kundservice, battre an inget.

Annars har vi traffat en ny van som heter Jessica som kommer fran Kanada, hon ar helgalen men jattesnall. Som jag sagt brukar vi hanga pa ett stalle som heter creps del born och det gor hon ocksa, vi blev bjudna pa middag hos henne, som jag kanske har skrivit. Helt fantastiskt gott var det iallafall. Igar var vi med henne och hennes 2 amerikanska vanner fran boston i USA och de var riktigt roliga, de bor for tillfallet i London och vi far bo hos dem om vi kommer till USA och de far bo hos oss om de kommer till Goteborg (i mina foraldrars gastrum, eftersom jag inte har en egen lagenhet... :) )

Vi har jamfort livet har mycket med det i Goteborg och det finns nog inte en enda sak som ar likadan. Luften, maten, manniskorna.. Spanjorer anvander inte dammsugare da de ar envetna som satan just for att moppen och sopkvasten var "deras uppfinning" sa de vagrar anvanda nat battre. De ar ocksa ofta arroganta, dock valdigt godhjartade och givmilda. Det ar inte svenskar. Jag saknar daremot lite ordentlighet, att kunna stada ordentligt, laga mat och kopa mat utan att behova kolla om det gick ut forra manaden. Att handla pa marknaden ar svart, da man maste veta vad allt heter pa spanska och det ar ganska langt dit.

Vi vill sa garna se filmen REC2 men eftersom den ar pa spanska fran borjan ar det ratt kort. annars har vi hort att det fins engelska biosalonger med text istallet for dubbade. Vi har darfor slagit pa TVn kanske 2 ganger. En gang tvingade jag mig sjalv att kolla pa tjurfaktning :(.

I veckan masyte vi ta tag i oss sjalva och titta pa sagrada familia och aka till gracia och kolla lite. vi har hangt pa samma stalle for mycket nu kanner vi. var kvarterskrog och born. nu ar det dags for lite forandring. vem vet... som det ser ut nu iallafall ar Sverige inte langt borta.. =( vill inte aka riktigt annu.

skriver snart igen och fixar fler foton :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen