Min Lilla Semla

Söndagsaktiviteten idag blir att baka semlor, vilket har blivit till en tradition sedan 2 år tillbaka. En halvnyttig semla med likdelar dinkel, vete och fullkornsmjöl.
Jag följde slaviskt receptet och insåg under halva jäsningstiden att man skulle placerat degen på en DRAGFRI plats och inte platsen med bäst drag i hela huset, som jag självklart hade gjort. Hoppas inte det påverkar mina gullbullar för mycket.
Nu är de snart färdigjästa och så ska de in i ugnen. Jag funderar oerhört starkt på att ta med mig en till hyresvärden, som ska visa mig en lägenhet, imorgon i hopp om att jag får skriva kontrakt. Eller är det bara smörigt rakt igenom kanske? Nåväl. Nu ringer äggklockan!

Kommentarer

  1. Mums! Vilken bra tradition! Angående bilden vet jag inte, jag lånade hej vilt från Googles bildträffar, googlade bara hans namn så om du gör det lär du hitta källan.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen